preskoči na sadržaj

Osnovna škola Supetar

RSS Reader

Vijesti

Komunikacija između roditelja i učitelja

Autor: Sandra Dasenčić Eterović, 12. 1. 2016.

Kada dijete krene u školu, osim prijateljstava koje gradi s drugom djecom u razredu, ono gradi i jedinstven odnos sa svojim nastavnicima. Toliko koliko je bitan kvalitetan i uspješan odnos između djeteta i nastavnika, jednako je tako bitan odnos između roditelja i nastavnika.

Roditelji imaju svoja očekivanja i od svoje djece i od njihovih nastavnika koja ponekada nisu usklađena ili jednostavno ne nailaze na mogućnost uzajamne suradnje i razumijevanja. Način na koji će se odvijati komunikacija između nastavnika i roditelja uvelike će utjecati na sve razine odnosa, a najviše na samo dijete. 

 

Primjeri pravilne komunikacije između roditelja i nastavnika:

Sagradite prijateljski odnos s nastavnikom tako da otvoreno izrazite svoje zadovoljstvo što se vaše dijete nalazi u njegovom razredu ili na predavanju. Podijelite ciljeve koje ste postavili sa svojim djetetom. Nastavnici cijene proaktivnost.
Povremeno nađite vremena kako biste se zahvalili nastavniku. Npr. „Moja je Klara jučer iznimno uživala na satu prirode i društva učeći i sudjelujući u pokusima o svojstvima vode.“ Nastavnici vole znati da imaju pozitivan učinak na djetetov život i obrazovanje.
Pobrinite se da dijete odlazi na vrijeme na spavanje. Djeca koja su neispavana imaju problema s koncentracijom i sklonija su neprimjerenom ponašanju za vrijeme nastave.
Imajte razumijevanja za nastavnike. Nije uvijek jednostavno balansirati između akademskog, društvenog i emotivnog  okruženja učionice pune djecom te pritom pazeći da roditelji budu sretni i zadovoljni.

Primjeri nepravilne komunikacije između roditelja i nastavnika:

Nemojte diktirati svoja očekivanja i mišljenja stavljajući ih ispred nastavnikovih promatranja i zapažanja. Npr. „Moj Noa već je savladao množenje s dvoznamenkastim brojevima, trebali biste mu davati zahtjevnije zadatke ili ga staviti u napredniju grupu.“.
Nemojte zvati nastavnike kod kuće izvan njihovog radnog vremena osim ako nije u pitanju hitan slučaj ili ozbiljna situacija. Pozivi o upitima koji su točno zadaci zadani za zadaću ili kojeg datuma će se održati sat lektire u vrijeme kada nastavnik više nije u školi niti na svome radom mjestu nisu prikladni i smatraju su zloupotrebom nastavnikovih privatnih podataka.
Nikada nemojte loše govoriti o nastavniku ispred svog djeteta. Iako možda mislite sve najgore o određenom nastavniku, suzdržite se od negativnih komentara. Dijete će dobiti loš dojam o svom nastavniku, projicirati vaš stav prema njemu ili prenijeti drugima što ste izjavili. Sve to uvelike će utjecati na odnos koji dijete stvara s nastavnikom.
Ako imate problema s određenim nastavnikom nikad nemojte prvo ići ravnatelju na razgovor o problemu koji imate već ga probajte prvo riješiti sa samim nastavnikom.

Autor: Dora Jelakovic


Izvor: http://www.skole.hr/dobro-je-znati/odgoj?news_hk=5290&news_id=12415#mod_news


e-Dnevnik


Učenički blog

MRVICE SA ŠKOLSKIH HODNIKA

OŠ Supetar

Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Sigurniji internet

IGRA INTERLAND

Korisni linkovi
Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Časopisi

CMS za škole logo
Osnovna škola Supetar / Porat 25, HR-21400 Supetar / www.os-supetar.skole.hr / ured@os-supetar.skole.hr
preskoči na navigaciju