„ Iz spomenara naših mista“
U sklopu obrazovanja za ODRŽIVI RAZVOJ koji počiva na tri jednako vrijedne i međusobno prožete komponente: DRUŠTVO – kao socijalna komponenta, GOSPODARSTVO – kao ekonomska komponenta te PRIRODNI OKOLIŠ – kao ekološka komponenta ovu godinu naša škola nastavlja nakon prošlogodišnjeg eko projekta „Održiva energija“ , s projektom kulturne baštine pod nazivom „ Iz spomenara naših mista“ ( Supetar, Sutivan i Nerežišća).
S obzirom na cilj obrazovanja za održivi razvoj da se osposobi današnje učenike za vrijeme koje dolazi, vrijeme u kojem će oni biti dio radno aktivnog stanovništva u kojem će donositi odgovorne i dalekosežne odluke, najvažnije je da ih osposobimo i naučimo da sami uče, te da budu otvoreni i spremni učiti cijeli život. Upravo ovim nastavnim projektom kroz multidisciplinarno povezivanje odn. integraciju nastavnih sadržaja iz više nastavnih predmeta želimo da učenici kroz različite aktivnosti spoznaju, nauče, istraže, doznaju više o svom rodnom mjestu, znamenitim spomenicima, ljudima te tradiciji i običajima svojih predaka.
Cilj ovog projekta je da spoznaju vrijednosti svoje kulturne baštine, razviju ljubav i poštovanje te njegovanje prošlosti i potrebe za očuvanjem svega onoga što predstavlja tradiciju njihovog mjesta te razviju izrazito poštovanje prema svojim predcima i njihovom teškom i mukotrpnom težačkom životu.
Na takav način učeći o prošlosti svojih mjesta potičemo ih na poštivanje tradicije budući da i oni sami danas ostavljaju trag koji će sutra predstavljati prošlost onih koji dolaze kao njihovi potomci. Također učenici istražujući i učeći o kulturnoj baštini svojih mjesta razvijaju potrebu za zaštitom kulturne baštine, ljubavi prema svom otoku, svojoj domovini te potrebu za zaštitom svih naših materijalnih i nematerijalnih dobara kao i potrebu isticanja njihovih posebnosti u europskom okruženju.
Također cilj ovoga projekta je da učenici nauče koliko je čuvanje prošlosti – svoje baštine zapravo ulog u očuvanju i svoje budućnosti. Kroz različite aktivnosti, prikupljanje, istraživanje, intervjuiranje, prikupljanje starih predmeta , pisanje, čitanje, slušanje, bilježenje raznih podataka, timski rad, međusobnu suradnju učenika, prezentacije… prikupljeni materijali kao „spomenar“ naših mjesta biti će realiziran kroz različite prezentacije i ovu godinu kroz „Otvorena vrata naše škole“- projektni dan koji će se realizirati za Dan škole kada naša škola otvara vrata našim roditeljima i cijeloj lokalnoj zajednici kako bi prikazala rad i trud naših učenika i učitelja kroz projektnu nastavu.
Očekujemo suradnju sa svim kompetentnim ljudima naših mjesta, Supetra, Sutivana i Nerežišća, koji će nam pomoći, pored nona i nonota, u potrazi za izgubljenim vremenom u stvaranju spomenara „naših mista“.
Uspješan nastup supetarskih radioamatera na Dan otvorenih vrata
Autor: Sandra Dasenčić Eterović, 5. 6. 2014.
Dani otvorenih vrata pružili su priliku supetarskim radioamaterima da svoj rad i aktivnosti približe brojnim posjetiteljima koji su u subotu s velikom znatiželjom razgledavali brojne zanimljive radove i eksponate vrijednih učenika i njihovih nastavnika raspoređene po brojnim razredima Osnovne škole Supetar.
Tako su svoj kutak dobili u učionici glazbene i tehničke kulture gdje su na nekoliko stolova izložili svoje radove, zatim stare povijesne radiouređaje te prikazali njihov razvoj do danas.
Posebno je bila zapažena zbirka starih elektronskih cijevi te kolekcija poluvodičkih dioda od kojih je posebnu pažnju privukla prva kristalna dioda proizvedena pred više od 140 godina.
Tema izložbe bila je ''radioveze nekad i danas'' pa su se mladi članovi potrudili da posjetiteljima pokažu stare trofejne uređaje i današnje najnovije primopredajnike.
Za mlade posjetitelje najzanimljiviji su bili mali ručni primopredajnici pa su ih uz dozvolu članova i sami iskušali po hodnicima i van škole. Također su bile aktivitrane UKV i CB radiostanice gdje su učenici pokušavali izgovoriti po koju riječ i poslati je u eter.
Na posebnom zidnom plakatu bio je slikovito prikazan razvoj prvih radioveza zahvaljujući pronalasku diode krajem 19. stoljeća ( 1874. ), zatim elektronske triode ( 1906.) i na kraju tranzistora (1947.). Kako je dalje tekao razvoj elektronske industrije a time i radioveza nije potrebno govoriti.
Dužni smo naglasiti pomoć i suradnju profesorice tehničkog odgoja Danice Plastić koja je ujedno u istoj prostoriji upriličila demonstraciju malog robot-vozila . Nije čudno da su na kraju učenici proglasiili ove dvije demonstracije za najuspješnije.
Tekst i snimke: Ivica Pavišić, 9A2BW
Portali |
> Priručnik za učenje ... |
> Agencija za odgoj i ... |
> Ministarstvo znanost... |
> UNICEF |
> HDPIO |
> Mreža škola bez nasilja |
On-line rječnici |
Dnevni tisak |
« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |