„ Iz spomenara naših mista“
U sklopu obrazovanja za ODRŽIVI RAZVOJ koji počiva na tri jednako vrijedne i međusobno prožete komponente: DRUŠTVO – kao socijalna komponenta, GOSPODARSTVO – kao ekonomska komponenta te PRIRODNI OKOLIŠ – kao ekološka komponenta ovu godinu naša škola nastavlja nakon prošlogodišnjeg eko projekta „Održiva energija“ , s projektom kulturne baštine pod nazivom „ Iz spomenara naših mista“ ( Supetar, Sutivan i Nerežišća).
S obzirom na cilj obrazovanja za održivi razvoj da se osposobi današnje učenike za vrijeme koje dolazi, vrijeme u kojem će oni biti dio radno aktivnog stanovništva u kojem će donositi odgovorne i dalekosežne odluke, najvažnije je da ih osposobimo i naučimo da sami uče, te da budu otvoreni i spremni učiti cijeli život. Upravo ovim nastavnim projektom kroz multidisciplinarno povezivanje odn. integraciju nastavnih sadržaja iz više nastavnih predmeta želimo da učenici kroz različite aktivnosti spoznaju, nauče, istraže, doznaju više o svom rodnom mjestu, znamenitim spomenicima, ljudima te tradiciji i običajima svojih predaka.
Cilj ovog projekta je da spoznaju vrijednosti svoje kulturne baštine, razviju ljubav i poštovanje te njegovanje prošlosti i potrebe za očuvanjem svega onoga što predstavlja tradiciju njihovog mjesta te razviju izrazito poštovanje prema svojim predcima i njihovom teškom i mukotrpnom težačkom životu.
Na takav način učeći o prošlosti svojih mjesta potičemo ih na poštivanje tradicije budući da i oni sami danas ostavljaju trag koji će sutra predstavljati prošlost onih koji dolaze kao njihovi potomci. Također učenici istražujući i učeći o kulturnoj baštini svojih mjesta razvijaju potrebu za zaštitom kulturne baštine, ljubavi prema svom otoku, svojoj domovini te potrebu za zaštitom svih naših materijalnih i nematerijalnih dobara kao i potrebu isticanja njihovih posebnosti u europskom okruženju.
Također cilj ovoga projekta je da učenici nauče koliko je čuvanje prošlosti – svoje baštine zapravo ulog u očuvanju i svoje budućnosti. Kroz različite aktivnosti, prikupljanje, istraživanje, intervjuiranje, prikupljanje starih predmeta , pisanje, čitanje, slušanje, bilježenje raznih podataka, timski rad, međusobnu suradnju učenika, prezentacije… prikupljeni materijali kao „spomenar“ naših mjesta biti će realiziran kroz različite prezentacije i ovu godinu kroz „Otvorena vrata naše škole“- projektni dan koji će se realizirati za Dan škole kada naša škola otvara vrata našim roditeljima i cijeloj lokalnoj zajednici kako bi prikazala rad i trud naših učenika i učitelja kroz projektnu nastavu.
Očekujemo suradnju sa svim kompetentnim ljudima naših mjesta, Supetra, Sutivana i Nerežišća, koji će nam pomoći, pored nona i nonota, u potrazi za izgubljenim vremenom u stvaranju spomenara „naših mista“.
Kućanska pomagala u prošlosti našeg mista - 2.b
Autor: Alda Šlender, 30. 5. 2014.
U sklopu projekta Iz spomenara naših mista koji se provodi na nivou Osnovne škole Supetar sudjelovala su sva razredna odjeljenja od I. do VIII. razreda sa svojom zasebnom temom. Učenici drugih razreda imali su temu Kućanska pomagala u prošlosti našeg mista. Zadatak za učenike II. b razreda bio je da pitaju roditelje, none, susjede, poznanike ... i pronađu predmet koji se je u prošlosti koristio u kućanstvu u Supetru i da se raspitaju o njegovoj svrsi. Odabrani predmet učenici su i opisali te o njemu imali i usmeno izlaganje na satu hrvatskog jezika kojem su bile nazočne knjižničarka i psihologinja naše škole. Za Dan otvorenih vrata uz predmete koje će izložiti bit će priložen i svezak njihovih pismenih radova.
Kućanska pomagala - 2.dio
Portali |
> Priručnik za učenje ... |
> Agencija za odgoj i ... |
> Ministarstvo znanost... |
> UNICEF |
> HDPIO |
> Mreža škola bez nasilja |
On-line rječnici |
Dnevni tisak |
« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |