„ Iz spomenara naših mista“
U sklopu obrazovanja za ODRŽIVI RAZVOJ koji počiva na tri jednako vrijedne i međusobno prožete komponente: DRUŠTVO – kao socijalna komponenta, GOSPODARSTVO – kao ekonomska komponenta te PRIRODNI OKOLIŠ – kao ekološka komponenta ovu godinu naša škola nastavlja nakon prošlogodišnjeg eko projekta „Održiva energija“ , s projektom kulturne baštine pod nazivom „ Iz spomenara naših mista“ ( Supetar, Sutivan i Nerežišća).
S obzirom na cilj obrazovanja za održivi razvoj da se osposobi današnje učenike za vrijeme koje dolazi, vrijeme u kojem će oni biti dio radno aktivnog stanovništva u kojem će donositi odgovorne i dalekosežne odluke, najvažnije je da ih osposobimo i naučimo da sami uče, te da budu otvoreni i spremni učiti cijeli život. Upravo ovim nastavnim projektom kroz multidisciplinarno povezivanje odn. integraciju nastavnih sadržaja iz više nastavnih predmeta želimo da učenici kroz različite aktivnosti spoznaju, nauče, istraže, doznaju više o svom rodnom mjestu, znamenitim spomenicima, ljudima te tradiciji i običajima svojih predaka.
Cilj ovog projekta je da spoznaju vrijednosti svoje kulturne baštine, razviju ljubav i poštovanje te njegovanje prošlosti i potrebe za očuvanjem svega onoga što predstavlja tradiciju njihovog mjesta te razviju izrazito poštovanje prema svojim predcima i njihovom teškom i mukotrpnom težačkom životu.
Na takav način učeći o prošlosti svojih mjesta potičemo ih na poštivanje tradicije budući da i oni sami danas ostavljaju trag koji će sutra predstavljati prošlost onih koji dolaze kao njihovi potomci. Također učenici istražujući i učeći o kulturnoj baštini svojih mjesta razvijaju potrebu za zaštitom kulturne baštine, ljubavi prema svom otoku, svojoj domovini te potrebu za zaštitom svih naših materijalnih i nematerijalnih dobara kao i potrebu isticanja njihovih posebnosti u europskom okruženju.
Također cilj ovoga projekta je da učenici nauče koliko je čuvanje prošlosti – svoje baštine zapravo ulog u očuvanju i svoje budućnosti. Kroz različite aktivnosti, prikupljanje, istraživanje, intervjuiranje, prikupljanje starih predmeta , pisanje, čitanje, slušanje, bilježenje raznih podataka, timski rad, međusobnu suradnju učenika, prezentacije… prikupljeni materijali kao „spomenar“ naših mjesta biti će realiziran kroz različite prezentacije i ovu godinu kroz „Otvorena vrata naše škole“- projektni dan koji će se realizirati za Dan škole kada naša škola otvara vrata našim roditeljima i cijeloj lokalnoj zajednici kako bi prikazala rad i trud naših učenika i učitelja kroz projektnu nastavu.
Očekujemo suradnju sa svim kompetentnim ljudima naših mjesta, Supetra, Sutivana i Nerežišća, koji će nam pomoći, pored nona i nonota, u potrazi za izgubljenim vremenom u stvaranju spomenara „naših mista“.
Kamena kuća - toplina doma
Autor: Sandra Dasenčić Eterović, 13. 2. 2014.
4. razred Radionicu vodile: Fanita Milišić, učiteljica Vedrana Volf, knjižničarka Poticaj za naš projekt potražili smo u legendi „Vođa Hrvat I njegova djeca“ Vladimira Nazora. „Hrvat, posljednji od braće i sestara koji povedoše narod na obale Jadrana, bijaše ostario. Izmoriše ga ratovi i širenje njegova puka ravnicama, gorama i morskim zatonima od rijeke Drave do valova morskih. Kad osjeti da mu se približava kraj, pozove k sebi svoja tri mlada sina, skinu s njih mačve te ih objesi o stijenu prostrane kolibe.
Pogledajte više o putovanju strijele iz prošlosti do našega Otoka u priloženom dokumentu.
Portali |
> Priručnik za učenje ... |
> Agencija za odgoj i ... |
> Ministarstvo znanost... |
> UNICEF |
> HDPIO |
> Mreža škola bez nasilja |
On-line rječnici |
Dnevni tisak |
« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |