preskoči na sadržaj

Osnovna škola Supetar

Vijesti

Tjedan mozga

Autor: Sandra Dasenčić Eterović, 11. 3. 2013.

Kampanja poznata u svijetu kao Brain Awareness Week, provodi se u Hrvatskoj 12. godinu u mjesecu ožujku pod nazivom Tjedan mozga.
Hrvatsko društvo za neuroznanost i Hrvatski institut za istraživanje mozga Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, od 11. do 17. ožujka 2013. godine, dvanaesti put u Hrvatskoj organiziraju Tjedan mozga.

Povodom  Tjedna  mozga  2013. Medicinski  fakultet u Splitu   organizirao  je  likovni  natječaj     Mozak    i  učenje  za   učenike  od 1.  do 4.  razredas  osnovne  škole  u  našoj  županiji.

Likovni  radovi mmogu biti  izrađeni  u  svim  tehnikama . Motiv  za  likovno  stvaralaštvo  je -  Mozak  kako  ga  vide  naši  najmlađi.

Najbolji  radovi   bit  će izloženi   i  predstavljeni  u  Gradskoj  knjižnici Marka  Marulića  u  Splitu  u  Tjednu   mozga  2013.  od  11.  do  17. ožujka.

A  natječaj  su  se uključili  i  učenici  razredne  nastave  naše  škole .

Poveznica

 

Izvor:http://www.hiim.unizg.hr

___________________________________________________________________________

U  četvrtim  razredima  izvedene  su Brain Gym  vježbe za  djecu koje  su  prethodile  satu  likovne  kulture..

Brain Gym® je program koji se sastoji od dvadesetak jednostavnih i ugodnih pokreta koji poboljšavaju vještine učenja. Sedamdesetih godina prošlog stoljeća su ga utemeljili znanstvenici i edukatori Paul Dennison i Gail E. Dennison koji su se bavili problemima u učenju kod djece i odraslih. Naziv metode Brain Gym® je zaštićen.

Brain Gym pokreti predstavljaju niz jednostavnih i ugodnih pokreta koji potiču iskustvo učenja cijelim mozgom. Osobito su učinkoviti u području školskih vještina jer omogućuju pristup ranije nedostupnim područjima mozga. Smatra se da dugotrajno ponavljanje i uvježbavanje gradiva dovodi do isključivanja pojedinih dijelova mozga koji su bitni za cjelovito učenje. Prirodna su i zdrava alternativa napetostima i pomažu u prevladavanju većine teškoća u učenju. Brain Gym metodu razvili su Paul Dennison i Gail Dennison 1970. u Americi. Tri su osnovna pravila Brain Gyma:

  1. Učenje je prirodna aktivnost koja donosi radost i traje cijeli život.
  2. Teškoće ili tzv. “blokade u učenju” nisu ništa drugo do nemogućnosti nošenja sa stresom i neizvjesnošću novih zadataka.
  3. Svi smo mi na neki način “blokirani” jer nismo naučili kako se kretati.

U našem društvu uvriježeno je mišljenje da mozak može obavljati svoje funkcije neovisno o tijelu. To je nemoguće jer su sve intelektualne funkcije koje obavlja mozak ugrađene  u tijelo. Tijelo ima integralnu funkciju u svim intelektualnim procesima od početka života u maternici pa sve do starosti. Znači da se mišljenje i učenje ne događaju  samo u glavi. Naši pokreti zapravo dovode do rasta mozga. Upravo su to razlozi razvoja Brain Gym metode. Dakle, metoda počiva na rezultatima proučavanja mozga i utjecajem pokreta na rad mozga i procese učenja. U Hrvatskoj ovu metodu najviše provode dr. Darko Novosel i dr. Tatjana Novosel-Herceg u Varaždinu.

Kako učimo?

Učenje nastaje tijekom interakcije sa svijetom. Mozak ne može učiti sam. Drugi dijelovi tijela dobavljaju mu informacije. Oči, uši, ruke i noge isto su tako organi za učenje. Oni dovode osjete iz vanjskog svijeta u mozak. Oštećenje jednog ili više osjetila može dovesti do smanjene sposobnosti učenja. Teškoće učenja također mogu uzrokovati  rizične trudnoće i porodi, bolesti majke u trudnoći i bolesti djeteta u najranijoj dobi, usporen psihomotorni razvoj djeteta i nepravilna prehrana. Sve je više djece s kombiniranim teškoćama (hiperaktivnost, disleksija, disgrafija, lošija fina i gruba motorika, držanje olovke, držanje tijela, sjedenje, slabija koncentracija, pažnja i pamćenje…) zbog ograničavanja motoričkih igara.

Upravo se tada preporučuju Brain Gym vježbe koje usklađuju funkcioniranje svih područja mozga i općenito sustava tijela i uma te  vode poboljšanjima: opće motoričke koordinacije, koncentracije i pamćenja, čitanja, pisanja, jezičnih i matematičkih vještina, organizacijskih vještina, logičkog mišljenja i razumijevanja, emocionalne ravnoteže i  smanjenju hiperaktivnosti i napetosti.

Brain Gym vježbe obuhvaćaju tri vrste pokreta, a to su pokreti koji dijele tijelo na lijevu i desnu stranu (lateralizacija), pokreti koji dijele tijelo na prednju i stražnju stranu (fokusiranje) i pokreti koju dijele tijelo na gornji i donji dio (centriranje).

Evo nekoliko vježbi koje utječu na vještine učenja (čitanje i pisanje, matematika) te na poboljšanje koncentracije, ravnoteže i koordinacije:

LIJENE OSMICE – Izvodi se od središnje točke osmice suprotno od smjera kazaljke na satu, tri puta svakom rukom odvojeno, a zatim objema zajedno.

Utjecaj na školske vještine: mehanizam čitanja, prepoznavanje simbola za dekodiranje pisanog jezika i razumijevanje pročitanog.

Utjecaj na um i tijelo: opuštanje očiju vrata i ramena, poboljšanje koncentracije, ravnoteže i koordinacije.

DVOSTRUKO ŠARANJE- učenik slobodno crta na velikoj ploči širokim pokretima ruku (obje ruke istovremeno)

Utjecaj na školske vještine: praćenje uputa, dekodiranje i kodiranje pisanih simbola, pisanje; glasovna analiza; matematika.

Utjecaj na um i tijelo: svijest o lijevom i desnom, bolji periferni vid, svijest o tijelu, koordinacija i specijalizacija ruku i očiju, poboljšanje sportskih i motoričkih vještina.

KRIŽNO GIBANJE – izvodi se naizmjeničnim dodirivanjem lijeve i desne ruke suprotnim koljenom.

Utjecaj na školske vještine: glasovna analiza, pisanje, slušanje, čitanje s razumijevanjem.

Utjecaj na um i tijelo: poboljšanje koordinacije lijevo-desno, poboljšanje disanja i izdržljivosti, poboljšanje prostorne koordinacije i orijentacije, poboljšanje sluha i vida.

Mirela Anđelić, prof. logoped

Više  o  ovoj  gimnastici za  mozak...

 

Izvor:http://pogledkrozprozor.wordpress.com

 




e-Dnevnik


Učenički blog

MRVICE SA ŠKOLSKIH HODNIKA

OŠ Supetar

Tražilica
Sigurniji internet

IGRA INTERLAND

Korisni linkovi
Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Časopisi

CMS za škole logo
Osnovna škola Supetar / Porat 25, HR-21400 Supetar / www.os-supetar.skole.hr / ured@os-supetar.skole.hr
preskoči na navigaciju